Vi är en vanlig klass i en vanlig finlandssvensk skola i Finland. Här kan du följa med vår vardag i skolan. För det mesta skriver vi om stora och små händelser, tankar , drömmar, åsikter mm. Vi försöker göra bloggen trevlig med att lägga upp bilder titt som tätt!
Vår klasslärare Nina och vårt skolgångsbiträde Denise hjälper oss med bloggen.


onsdag 14 november 2012

Hej!

Vi hade matematik den här timmen, vi räknade bild diagram. Vi har också övat diktamen i dag. Vi brukar spela fotboll på rasterna.
 Jag hade slöjd idag och Taimi hade handarbete. Jag håller på att göra ett vikingaskepp. Och jag Taimi håller på med en panlapp. Nu när det var rast så gjorde jag Mindi  mål i b mot c ''fotta'' matchen. Taimi gjorde nästan mål. Det har kommit nya fina redskap på gården. Det har kommit ett Eiffel torn en spindel gunga och snurr saker, några fotbolls mål och balans stockar. Jag Taimi brukar klättra i Eiffel tornet med Mindi och Olivia. Våra  favorit redskap på gården är spindel gungan och Eiffeltornet. Vi  tycker att det var en bra ide att laga en blogg :) Nu har vi MINA.


/// Taimi och Mindi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar