Vi är en vanlig klass i en vanlig finlandssvensk skola i Finland. Här kan du följa med vår vardag i skolan. För det mesta skriver vi om stora och små händelser, tankar , drömmar, åsikter mm. Vi försöker göra bloggen trevlig med att lägga upp bilder titt som tätt!
Vår klasslärare Nina och vårt skolgångsbiträde Denise hjälper oss med bloggen.


måndag 11 februari 2013

                                      Våra tankar kring tidningsveckan!
   


- Det var spännande att se om mina inlägg skulle komma i tidningen.

- Jag är stolt över att fått vara med.Och se våra jobb i tidningen.

- Det bästa av allt är att se resultatet i tidningen.

- Då jag jobbade med tidningen kännes det super mycket som jag skrev.Men när jag öppnade tidningen var det inte så mycket som jag tyckte att det var då jag skrev i klassen.
- Det känndes lite konstigt att se sej själv så mycket i tidningen.

- Trevligt att läsa sina klasskompisars inlägg och se deras bilder.Släkt och vänner har också varit glada över att se vad vi jobbat med i skolan.

- När jag var på mina innebandyträningar på kvällen kom en finskspråkig städerska fram till mig och frågade om jag är i 4c. Jag kände henne inte. - Nu vet jag hur det är till vara kändis!

- Min gudfar sade att nu har jag läst din artikel så nu vet jag lite mer om slalom.

- Det var jobbigt att skriva, men det var värt det, när jag såg resultatet.

- Det kändes bra att vara med i tidningen med texter som jag själv skrivit.

- Mina föräldrar har sparat alla Borgåblad som vi har skrivit i.

- Min mamma blev glad när hon såg en stor bild av mig

- Min pappa sade:
-Jag visste inte att du kan sådana ord.

- Det kändes roligt att jobba med tidningen.Det är kiva att se alla inlägg och sej själv i tidningen.

- Vi är nästan kändisar nu när vi varit med i Bbl.

TUSEN TACK BORGÅBLADET  FÖR ATT VI FICK SAMARBETA MED ER!









 17 kloka ugglor i 4c  önskar alla läsare en fin arbetsvecka!



1 kommentar:

  1. Det var roligt att läsa elevernas artiklar! Eleverna skrev om konkreta saker på ett praktiskt sätt. Skrivande fostrar till att barnen blir aktiva medlemmar i samfundet - det är bra! Hälsningar. Annika Michleson, HAMK Tavastlands yrkeshögskola.

    SvaraRadera