Vi är en vanlig klass i en vanlig finlandssvensk skola i Finland. Här kan du följa med vår vardag i skolan. För det mesta skriver vi om stora och små händelser, tankar , drömmar, åsikter mm. Vi försöker göra bloggen trevlig med att lägga upp bilder titt som tätt!
Vår klasslärare Nina och vårt skolgångsbiträde Denise hjälper oss med bloggen.


fredag 1 mars 2013

                            Mitt sportlov 2013




- På mitt sportlov var jag i Messilä och Kokon. I Messilä drog jag alla hyndor men,  den största hyndan som heter bigi, den tycker jag att är bäst för att den är lika hög som till taket i klassen. Man flög jättehögt. I Kokon drog jag front flip hundra gånger och jag "lända" perfekt. Sen på kvällen "tökkä" (= stannar snabbt) en burton raili,  så att jag stritta någon meter och "ländä"  på sidan på railin. De tog sjukt. På lördagen hade jag min födelsedag, jag fick WRC 3 och Bully.

- Hej,  på mitt sportlov har jag varit mest i backen. Jag har dragit frontflip med skidor och det finns en video på YouTube när jag och Luki drar frontflip, videon heter Front flips in Kokonniemi. Min gudfar var i backen med sina barn. På söndagen var jag och åka flata på isen ända fram till Kokon backen, det var roligt. Jag har också lekt ute. Då drog jag frontflip och backflip (jag hade inga skidor).

- Hej!
På mitt sportlov hade jag födelsedag på måndagen. Senare på dagen var vi på bio. Den hette Röjar Ralf. På tisdagen var jag hos min famo och fafa och virkade. Jag gillar att virka. Från onsdagen till torsdagen var jag övernatten hos min handbolls kamrat. Det var roligt. På fredagen var famo hos oss. På söndagen hade jag och min lillasyster gemensamt släkt kalas. Det var roligt och gott. Mamma hade bakat allt utom en kladkaka som jag och min lillasyster hade bakat.

- Hej, på mitt sportlov har jag fått en ny bil. Senare på dagen for jag till  landet, där var jag mest ute.

- Hej, på mitt sportlov har jag varit och skrinnat nästan varje dag. Vi hade två isövningar på en dag och sedan ännu gymnastik. Jag har också varit hos en min kompis. Jag har också varit i slalombacken. Jag har varit och shoppa i Helsingfors med min mamma och min bror. Jag har också varit ute och hemma.

-Hej! På mitt sportlov har jag varit vid min stuga, jag var också på skidtävlingar. I den skidade man stafett. Sen har jag också varit och skida med pappa, (vi bruka skida 5 kilometer). Vi var också hos några bekanta med mamma och pappa. Sen har jag lekt ute med min hund.


-Nå moro alla! Jag har varit på sportlovet i Messilä och också "heittä" bigin o alla hyndoo!

- Hej på sportlovet har jag varit på begravning i Kouvola. Jag har bowlat och varit i simhallen.
Jag har  också varit i Fonda del sol restaurangen och ätit. Jag har varit i Kings pizzeria  i Jumbo och jag har varit på datorn.

- Hej, på sportlovet har jag varit hos pappa. Jag har chillat och tagit det lugnt. Jag har varit på alla gudstjänster och högmässor som pappa har haft (han är kyrkoherede i Väståboland). Jag var med pappa på en lyxig restaurang. Till förrätt åt jag sniglar det smakade ganska gott.

- Hej, på sportlovet har jag varit och skida slalom och jag var också och skida flata med mamma. Det var roligt fast jag inte har skidat flata på länge. Jag har också lekt med min hund. Mindi kom också till oss en dag ovh vi var ute och fotograferade, det var jätte roligt. Allt det här gjorde jag typ på sportlovet.

- Hej, jag har varit och skrinna på sportlovet. Jag har också varit i slalombacken med min
skrinnkompis. Jag var hos henne övernatten en natt och hon var hos mig.                                                             

- Jag var i slalombacken 3ggr. den här veckan. I slalombacken var jag två gånger med Taimi och Ida från 4a, och en gång var jag egentligen med pappa och Frej, men då träffade jag Mindi och Ida från 4a. Jag var också och skrinna några gånger.

- På mitt sportlov var jag till Sverige. När jag kom hem från Sverige for jag övernatten till Hubi.
På fredagen kom mina gamla kaverin från Orimattila. De var två nätter. När vi var och skrinna med dem så sköt Jasper pucken upp på taket.

- Hej, jag var och skrinna och skida. Då när jag var o skrinna lossade det skinn från min fot. Följande dag var jag och skidade. Jag var på måndagen till läkaren o visade foten, jag kunde inte riktigt gå ordentligt för att det tog så sjukt i min fot.


- Hej, jag har varit och skidat flata några gånger, och sedan har jag varit hos mina kusiner på deras stuga. Jag blev där övernatten och vi åkte mycket pulka med dem. Sedan har jag varit i slalom backen med Taimi, det var roligt!

- Hej jag har varit i Norge på mitt sportlov. Vi bodde hos mammas bror. Vi gjorde allt möjligt där till exempel vi var i oljemuseet.  Vi klättrade  också på ett fjäll som var 323 meter från havsytan men det var ganska jobbigt att klättra upp men det var lätt att klätra ner. Vi var på Solastrand och på vägen till Solastrand så gick vi förbi en kyrka, den veckan var jätte rolig.

- Hej, jag har varit i Thailand på sportlovet. Det var myket sol och jag brände mig lite.
Vi bodde på två hotell, ett hette Centara och det andra hotellets namn kommer jag inte ihåg .
Jag simmade mycket. Den bästa restaurangen jag åt på var TWO CHEFS. Vi åt också på Boat House, det var Thailands bästa restaurang 2012. Vi var lite på stranden också.

Vi önskar er alla ett riktigt fint och soligt veckoslut, 4c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar