Vi är en vanlig klass i en vanlig finlandssvensk skola i Finland. Här kan du följa med vår vardag i skolan. För det mesta skriver vi om stora och små händelser, tankar , drömmar, åsikter mm. Vi försöker göra bloggen trevlig med att lägga upp bilder titt som tätt!
Vår klasslärare Nina och vårt skolgångsbiträde Denise hjälper oss med bloggen.


onsdag 12 december 2012

Hej!


Igår var jag och Taimi  hjälpande handen. Jag har lyft upp Mindis penna, matta häfte och sudd- gummi. Jag lyfte upp Lukas penal och Hugos penna. Jag skrev på läxtavlan vad vår läxa var.
Jag förde Lucces färgpennor till sin rätta plats. Hemma städade jag mitt rum, var med min syster när mamma inte hade tid. H. Olivia
Jag, Taimi, lyfte upp Kias mina häfte, förde Kias  och Nellas skräp som hon hade fällt i misstag på golvet. Och sen förde jag och Olivia Lucces färgpennor och hans limm bort. Hemma städade jag också mitt rum. Jag tog klassbollen från rasten in och öppnade dörren till min stora syster säkert 2 gånger. Sedan har jag också hämtat saker in från bilen som pappa och jag hade glömt i bilen.
H. Taimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar