Vi är en vanlig klass i en vanlig finlandssvensk skola i Finland. Här kan du följa med vår vardag i skolan. För det mesta skriver vi om stora och små händelser, tankar , drömmar, åsikter mm. Vi försöker göra bloggen trevlig med att lägga upp bilder titt som tätt!
Vår klasslärare Nina och vårt skolgångsbiträde Denise hjälper oss med bloggen.


torsdag 13 december 2012

Igår var jag hjälpande handen och jag hälpte Mamma med att posta julkort. Jag öppnade dörren till Kia. Jag hälpte Kia när en sexa från Kvaba kom emot oss på hemvägen från skolan. Han ville sätta snö i Kias ansikte men jag sade emot. Jag delade ut diktamens häften och skrev upp läxan på läxtavlan.

Ha en bra Luciadag,hälsningar Emilia.


Igår var jag hjälpande handen och jag hjälpte mamma att duka bordet och duka av bordet. Jag hjälpte att dela ut diktamens häften i klassen. Jag hjälpte mamma att laga julkort. Jag hjälpte mamma att paketera in julklappar och jag öppnade skoldörren till Emilia.

Ha en bra Luciadag, hälsningar Kia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar